Torte za prvi in četrti RD - ena za alergike in dve "navadni"

 Za pokazat imam seveda cel kup zašitih stvari, še daaaaleč v lansko leto segajo. A še nisem uredila fotk. Tudi kar nekaj tort se je nabralo v tem času, seveda, ampak bom tokrat začela na koncu. Od julija do oktobra ima 4/5 naše družine RD, letos so bile še pomembne številke vmes. Začel je mož s 40-ko julija, nadaljeval ta večji s 16-ko avgusta, nato pa na tri tedne še moja (no, najina) tamalčka - naš dobrovoljček je septembra upihnil prvo svečko na torti, kraljica pa prejšnji teden že četrto! Noro, kako gre čas. 

Ker na instagramu preživim občutno preveč časa, seveda sledim tudi nekaterim tortnim trendom. Tokratna inspiracija za živalice je bila Petra in njene Pcakes, za E. je tako nastala srnica/bambi, za O. pa medvedek, (skoraj) veganski. Ker sta bili tortici majhni, 18 cm premera, nas na zabavi pa 25 (praznovali smo še zadnji čas, ko je bilo to dovoljeno), smo potrebovali še tretjo torto. Pa grem lepo po vrsti, z zapisanimi recepti, da bo koristilo še vam in kasneje tudi meni. :o) 


Čokoladno-jagodno-vanilijeva torta srnica/bambi (18 cm premera)

Biskvit:

  • 3 jajca
  • 90 g sladkorja
  • 90 g moke
  • žlica kakava v prahu
krema:
  • čokoladna: 250 ml smetane, 125 g mlečne BAM čokolade
  • jagodna: cca 250 g svežih ali zamrznjenih jagod, žlica sladkorja v prahu, 5 lističev želatine (če so jagode sveže, lahko manj)
  • vanilijeva: 250 ml smetane, vanilijev jogurt (180 g), 3 lističi želatine, 1 vanilijev sladkor 
Postopek: 
Jajca penasto zmešamo s sladkorjem in dodamo presejano moko s kakavom. Pečemo 15-20 min na 180°C. Ohladimo in 2 x prerežemo. 
Čokoladna krema: segrejemo smetano in v njej stopimo čokolado. Ohladimo, najbolj je, če je krema nekaj ur v hladilniku, preden se jo stepe.  Stepemo in namažemo na navlažen biskvit (jaz sem ga navlažila z malinovcem). Čez položimo še eno plast biskvita. Navlažimo. 
Jagode pokuhamo skupaj s sladkorjem, lističe želatine namočimo za 10 min v hladno vodo. Jagode spasiramo in v še vročih stopimo želatino. Jaz sem uporabila zamrznjene jagode, zato je prišla krema precej tekoča in je bila potrebna večja količina želatine. Polijemo kremo po torti in jo za cca 30 minut (ali več) postavimo v hladilnik. Ko se krema vsaj za silo začne trditi oz. ni več tekoča, pripravimo še zadnjo kremo. Smetano z vanilijevim sladkorjem stepemo, vmešamo vanilijev jogurt (jaz uporabljam hoferjevega) in dodamo stopljeno želatino (prehodno namočena). Jaz jo samo ožamem in stopim brez dodajanja tekočine v lončku/džezvi na štedilniku. Polijemo po torti in pokrijemo z zadnjo plastjo biskvita. Čez noč pustimo v hladilniku (ali vsaj šest ur). 

Torto premažemo z masleno kremo, ki smo ji dodali kakav (200 g mehkega masla oz. sobne temperature, 100 g sladkorja v prahu, 3 žličke mleka, žlička kakava - odvisno od željenega odtenka kreme). Obraz in ušesa so narejena iz tičino mase, dodane pa so še rožice z vrta. Rogovi so izrezani iz bleščečega papirja (Rayher) in nalepljeni na palčke za nabodala. 






Veganska torta oz. mangova torta za alergike medvedek (brez glutena, jajc in mleka)

Sestavine:
-  2 x mešanica za čokoladni kolač iz DM-a
- 200 ml olja
- 400 ml mineralne vode
- 1,5 kokosova smetana (cca 500 g; eno pakiranje ima 300 g)
- jedilna čokolada / BAM temna čokolada (brez mleka)
- čim bolj zrel mango
- sladkor, vanilijev sladkor
- kokosov jogurt z mangom in pasijonko
- 3 lističi želatine oz. če želite vegansko torto, agar (ustreznih količin ne vem, ker nimam težav z neveganskimi sestavinami) 

Postopek:
Mešanico za DM-ov čokoladni kolač pripravite po navodilih, polovico mase spečemo v enem pekaču, polovico pa v drugem, saj se skoraj nemogoče reže. Iz ene vrečke dobimo tako 2 oblata, premera 18 cm. Ker potrebujemo 3 oblate, potrebujemo tudi dve mešanici. Spečemo, ohladimo, navlažimo z malinovcem ali rastlinskim mlekom po želji. 
V spodnji plasti je bila le stepena kokosova smetana z vanilijevim sladkorjem (1/2 tetrapaka), v zgornji plasti pa sem dodala še pasiran mango (premalo zrel, zato ni bilo izrazitega okusa) in mangov jogurt s pasijonko (+ druga polovica kokosove smetane). Dodala sem 3 lističe želatine, pa je bila krema za silo kompaktna. Torto sem premazala s kokosovo smetano (stepeno) in stopljeno čokolado (hoferjeva, lidlova sta brez dodanega mleka, šparova ima mleko v prahu!), mislim, da sem stopila 100-150 g čokolade in stepla pribl. pol tetrapaka smetane. 
Ker so obrazek in ušesa iz tičino mase, me je skrbelo topljenje - vse okraske sem tako premazala z masleno kremo iz margarine (hofer; brez mleka) in sladkorja. Vse je ostalo tako kot mora. Okrasila sem s šipkom in smrekovimi vejicami. 

V tem času sem odkrila boljši recept za mafine iz knjige Vsakdanja peka brez jajc in mleka in bi tako danes za biskvit za tole alergijsko tortico raje uporabila ta recept, saj je DM-ov kolač kar specifičen.  Ko enkrat ješ navadne torte z mlekom in jajci, so ti teli veganski/alergični nadomestki bolj meh. Ampak s krofki in mafini sem zadovoljna, tako da sem končno zadostila tudi moji potrebi po domačih slaščicah. Tekom poletja sem namreč začela jesti jabolčni štrudel, ki ga prej nikoli nisem prav posebno marala, zdaj mi je pa totalni gurmanski presežek. :o) Zaradi dojenja in alergij sva z malim že od aprila na dieti brez mleka, jajc in vseh oreščkov. Kar je za sladkosneda resnično velika žrtev. :o) Še malo, še malo ... 





Torta Planica 

Tretja torta je bila torta Planica, recept sem našla pri Midva kuhava. Sicer mi je tokrat kar dala vetra, ker sem dvakrat metala čokolado stran - ker sem jo že delala, seveda nisem brala recepta, tako da sem želatino vrgla v stopljeno čokolado brez smetane - napaka, nastala je kepa. Pa je šla v koš zadnja zaloga BAM mlečne čokolade. :o( Potem sem ponovila vajo brez želatine za spodnjo plast, ker sem uporabila jedilno čokolado, ki tako ali tako dovolj strdi smetano. Pri topljenju bele čokolade (ena navadna iz hoferja) se mi je s smetano seveda sesirila, tako da sem nato stopila ločeno le čokolado, želatino pa vmešala naknadno. Za roza kremo pa sem uporabila zamrznjene domače jagode, tako da sem jih 250 g pokuhala z žlico sladkorja, pretlačila, dodala želatino (3 lističi) in vmešala v sladko smetano. Okrasila sem z malinami z vrta, borovnicami in stopljeno čokolado. 



Pripravljeni okraski: 


Komentarji