Domača granola in pralne "vatke"

Letos sem oz. smo prijateljem za novo leto spet podarili doma pripravljena darila. Nad granolo so bili vsi navdušeni, polovica jo je pojedla kar na žlico ali kot prigrizek. :o) Jo moram narediti še za nas.



Recept oz. nasvete sem upoštevala od Leaneen in 220 stopinj poševno in naredila nekaj vmes. Ker nisem točno vedela, koliko granole potrebujem za osem kozarcev (kupila v Ikei), sem tega naredila na angro. Mešat sem morala v dveh skledah in precej povečat količine maščobe in medu. :o) Na koncu sem tako lahko obdarila kar nekaj ljudi več, kot je bilo prvotno v načrtu.
Spodaj naštete sestavine so okvirne in iz njih dobite res veliiiko granole. :o)

GRANOLA
Čoko-kokos-banana granola
- 0,5 kg ovsenih kosmičev (jaz sem dala hoferjeve cele in drobljene, pol-pol)
- 200 g sončničnih semen
- 100 g kokosove moke
- 100 g praženih lešnikov, sesekljani
- 100 g mandljevih lističev
- 250 g kokosovega masla
- 4 žlice medu (ali več)
- cimet
- 200 g čokoladnih kapljic
- 100 g kokosovega čipsa (DM)
- 200 g bananinega čipsa
- polovico vrečke pirinih napihnjencev iz DM-a

Granola z brusnicami
- 0,5 kg ovsenih kosmičev (jaz sem dala hoferjeve cele in drobljene, pol-pol)
- 200 g sončničnih semen
- 100 g kokosove moke
- 100 g praženih lešnikov, sesekljani
- 100 g mandljevih lističev
- 200 g masla
- 4 žlice medu (ali več) + rjavi sladkor
- cimet
- lanena semena (100-200 g)
- polovico vrečke pirinih napihnjencev iz DM-a

Maščobo stopimo in vmešamo vanjo med, sladkor, cimet. Kosmiče in semena zmešamo v veliki skledi, nato pa jih polijemo s segreto stopljeno maščobo in dobro premešamo. Razporedimo na pekač, obložen s peki papirjem in pečemo cca pol ure na 180°C do 200°C, da se granola malo zapeče. Jaz sem jo vmes mešala in pekla bistveno dlje, ker je bilo preveč naenkrat. Če vzamete manjše količine, bi granola tudi prej pečena. Naphinjence, čokolado, sadje, kokosov čips ipd. pa se vmeša naknadno, ko se granola ohladi. Navodila za pripravo, bolj podrobna, so na prej omenjenih blogih. :o)





PRALNE VATKE
Pralne "vatke" oz. blazinice za make-up ipd. za večkratno uporabo 

Pripomočki:
- frotir ali brisača
- 100 % bombaž - poplin (lahko stara posteljnina)
- šivalni stroj

Postopek: 
Pralne vatke sem naredila iz nerabljene brisače in zalog bombažnega blaga. Najprej sem nameravala frotir oz. drugačno, vpojno blago kupiti, prebrskala cel Etsy in slovenski splet, pa so bile cene eko blaga enormne ali pa je bila takšna njihova poštnina. Na koncu sem se odločila za eko varianto in uporabila tisto blago, ki ga imam že doma. :o) Pri nakupu frotirja na metre sicer priporočam pazljivost, da ni zraven poliestra. Zadnje čase sem res pozorna pri nakupu oblačil in blaga, da je res vse samo bombaž oz. z dodatkom elastana in brez ali s čim manj poliestra. Za domačo uporabo bi morda še raje uporabila kar eno staro posteljnino, ampak za darila se mi to ni zdela najboljša ideja. :o) Skratka, iz bombaža in brisače sem izrezala krogce, ki sem jih pošila z overlockom, nato pa še zatrdila šive z navadnim strojem. Vse vatke seveda niso pravilnih oblik, so pa pralne na 60°C in upam, da se frotir čim manj cufa. Zaenkrat jih še nisem uspela preizkusit, saj sem tiste ponesrečene oz. preveč nepravilnih oblik, mogla odstopit moji triletnici, ki jih v svoji kuhinji vneto kuha kot - palačinke. :o) Uporabna vrednost je tako, kot vedno, res visoka. :o)





Komentarji