Miklavževi piškoti

Da se prihodnje leto ne bom mučila z iskanjem receptov, saj v enem letu pozabim, po katerem receptu točno sem pekla in kje sem ga našla (v reviji, v zvezku, na spletu ipd.), jih bom zbrala tule na kup. Lahko da so že objavljeni na blogu, ampak še enkrat ne škodi. :o)


Medenjaki
50 dag moke
2 kavni žlički sode
15 dag masla
15 dag sladkorja
2 jajci
15 dag medu
Cimet

Vse skupaj zamesiš v gladko testo in za eno uro postaviš v hladilnik. Zvaljaš na pomokani površini, izrežeš z modelčki ali narediš kroglice in pečeš na 180°C, dokler niso zlatorjavi. Shraniš v pločevinasto posodo, da se omehčajo oz. da ostanejo mehki. Okrasiš jih lahko s sladkornim ledom - jaz sem uporabila beljak in sladkor v prahu, saj je preliv tako bistveno bolj bel kot pa z limono.


Vanilijevi rogljički
Te delam vsako leto po receptu Alnature, so res dobri, predvsem zaradi mešanice mandljev in lešnikov.

testo
70 g belega sladkorja
ščepec soli
280 g moke
50 g mletih mandljev
50 g mletih lešnikov
210 g masla

posip (čisto preveč sladkorja, lahko ga je vsaj pol manj)
150 g sladkorja v prahu
3 vanili sladkorji

Vse sestavine zgnetemo v gladko testo. Iz testa oblikujemo tri svaljke s premerom 2 cm in jih za dve uri postavimo v hladilnik. Svaljke narežemo na približno 1 cm široke rezine, oblikujemo rogljičke in jih položimo na pekač. Pečemo 12 minut na 175°C (ventilacija) oz. na pribl. 185°C v navadni pečici. Sladkor zmešamo in posujemo še tople rogljičke.


Čokoladni linški piškoti (kopiram od drugod, zato nasveti niso moji, so pa uporabni :o))
Sestavine za testo: 
120 g sladkorja
50 g kakava v prahu
300 g moke
1 jajce
150 g masla
1 žličko pecilnega praška
2 žlici sladke smetane
100 g mletih orehov

Jajce ražvrkljamo, maslo narežemo na lističe in iz vseh sestavin, razen orehov, zamesimo gladko testo. Orehe omesimo k testu na koncu. Testo za eno uro shranimo v hladilniku, nato ga na pomokani površini razvaljamo in izrežemo srčke. Pečemo na 180 stopinj par minut (5-8). Piškote ohladimo.

za polnilo
par žlic marmelade - okus po želji, jaz sem delala z marelično. Marmelada je najboljša kupljena, ker se lepo sveti in se fajn razpusti.

Marmelado razpustimo, da postane tekoča. Ko postane konsistenca marmelade rahlo tekoča, z njo premažemo piškotek brez luknje, nanjo položimo piškotek z luknjo, ki smo ga predhodno potresli z mletim sladkorjem.

Jaz sem potresala že sestavljene piškote in se ponekod sladkor na marmeladi ni stopil, ker se je ta že ohladila. Z majhnim dojenčkom je namreč peka piškotov potekala po etapah, ki so bile lahko grobo prekinjene z jokom. :o) So pa piškotki reeeees dobri in čisto preprosti za naredit, testo se je res lepo valjalo na silikonski podlagi in sem jih delala praktično brez moke. Je pa fino, da je testo čim bolj hladno, ker se manj prijema.



Navadni piškoti
Recept je za piškote, delane s strojčkom, lahko pa se jih naredi tudi klasično z modelčki. Moja mami v del testa doda še kakav ali mlete lešnike, da so malo drugačni. Po porodu mi jih je napekla kar nekaj. Testo je res enostavno, sem jih pa delala iz polovičnih količin, ker jih pride res ogromno. 

700 g mehke moke
300 g ostre moke
500 g margarine (jaz sem uporabila maslo)
300 g sladkorja
4 jajca
1 pecilni prašek
1 vanili sladkor 

Vse sestavine zgneteš v gladko testo, ki ga lahko takoj razvaljaš in izrežeš piškote z modelčki ali s strojčkom. Pečeš na 180°C 10 minut. Po želji okrasiš. 

Pol piškotov sem pojedla že pred Miklavžem, tako da jih ni ostalo veliko za krašenje, pri čemer mi je pomagal mož, ki se je dela lotil res temeljito. :o) Jaz sem namazala čokolado na polovico piškotov, z mrvicami in ostalim pa se je ukvarjal on. :o) Jelenčki so bili za crknit smešni, kot na rave zabavi. :o)



Takšen je bil pa končni izplen, minus polovica navadnih piškotov in pol medenjakov. Neverjetno, kako hitro je zmanjkalo piškotov, ko sem jih dala v vrečke za darila. Bo treba ponovit vajo. :o)


Za vse piškote, ki morajo biti v hladilniku, jih običajno zamesim en dan prej, naslednjega pa samo naredim piškote. Potrebno je le pravočasno testo dat na toplo, da se lahko valja.

Komentarji

Oseba sANJARIJE sporoča …
Uf, si pridna... Kako pa je z oblivom iz beljaka in sladkorja? Meni je tudi lepsi, pa si ne upam narediti zaradi otrok, ker je surovo jajce...
Oseba Riba sporoča …
Pri nas ni nikomur nič (vsaj do sedaj še nikoli ni bilo nič narobe), pa jih je tudi ta večji. Če so jajca sveža, načeloma ne bi smelo biti kakega problema.